طراحی سایت

طراحی سایت

آموزش طراحی سایت
طراحی سایت

طراحی سایت

آموزش طراحی سایت

نحوه بهینه سازی تصاویر برای وردپرس

بهینه سازی تصاویر برای وردپرس می تواند برای وب سایت شما معجزه کند. خرید سایت  وردپرسی با تصاویر بهینه شده می تواند از مزایایی مانند زمان بارگذاری سریع، تجربه کاربری بهبود یافته و سئوی بهتر بهره مند شود.

این مقاله چهار راه آسان برای بهینه سازی تصاویر برای وردپرس را بررسی می کند. ما همچنین بهترین افزونه ها را برای بهینه سازی تصاویر و پاسخ به برخی از متداول ترین سوالات در مورد تصاویر وردپرس لیست خواهیم کرد. 

چرا بهینه سازی تصاویر برای وردپرس مهم است؟

بهینه سازی تصاویر در وب سایت وردپرسی شما بسیار مهم است. در اینجا چهار دلیل وجود دارد:

  • سرعت صفحه وب را افزایش دهید. تصاویر بهینه نشده صفحات وب شما را پف کرده و سرعت بارگذاری آنها را کندتر می کند. با بهینه سازی تصاویر بزرگ خود بدون کاهش کیفیت، می توانید سرعت وردپرس را افزایش دهید.
  • تجربه کاربری را افزایش دهید. انتظار بیشتر از حد معمول برای بارگذاری یک صفحه برای بازدیدکنندگان وب سایت خسته کننده است. نرخ پرش – درصد بازدیدکنندگانی که در یک صفحه وب قرار می گیرند و بدون کاوش بقیه سایت را ترک می کنند – برای وب سایت هایی که بارگذاری آنها بیش از سه ثانیه طول می کشد بسیار بالا است.
  • بهینه سازی بهتر برای موتورهای جستجو (SEO). موتورهای جستجو مانند گوگل از وب سایت های با بارگذاری سریع حمایت می کنند و وب سایت های کند را جریمه می کنند. اگر تصاویر شما بهینه شده باشند و وب سایت شما سریع باشد، به احتمال زیاد در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه خوبی خواهید داشت.
  • صرفه جویی در فضای دیسک بهینه سازی تصاویر وردپرس به شما امکان می دهد از منابع میزبانی خود به طور موثرتری استفاده کنید. اگر فایل های تصویری شما فضای کمتری را اشغال کنند، فضای بیشتری برای افزودن انواع دیگر محتوا و ویژگی ها به وب سایت خود خواهید داشت.

4 روش آسان برای بهینه سازی تصاویر برای وردپرس


برای یادگیری چهار روش سریع برای بهینه سازی تصاویر وردپرس، ادامه مطلب را بخوانید. البته بهینه سازی تصاویر سایت یکی از موارد سئوی داخلی سایت نیز می باشد.

1. تصاویر وردپرس خود را فشرده کنید

با فشرده سازی تصاویر، حجم فایل آنها را کاهش می دهید. یک فایل تصویری فشرده سریعتر در صفحه وب وردپرس شما بارگذاری می شود و سرعت آن را بهبود می بخشد.

سریع ترین راه برای فشرده سازی تصاویر در وردپرس استفاده از افزونه فشرده سازی تصویر است. چنین پلاگین هایی اغلب بیش از استفاده از فشرده سازی برای بهینه سازی تصاویر انجام می دهند. ما دو افزونه را که تصاویر را بهینه می کنند در یکی از بخش های زیر تجزیه می کنیم.

همچنین، می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار ویرایش تصویر یا ابزار رایگانی مانند TinyPNG، تصاویر بزرگ خود را قبل از آپلود در وردپرس به صورت دستی فشرده کنید.

TinyPNG فقط تصاویر PNG را نمی پذیرد. با سایر فرمت های فایل تصویری از جمله WebP و JPEG کار می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصویری را که می خواهید فشرده کنید بارگذاری کنید و ابزار اندازه آن را برای شما کاهش می دهد. این ابزار همچنین می تواند چندین فایل را به طور همزمان فشرده کند.

2. تغییر اندازه تصاویر

راه دیگر برای بهینه سازی تصاویر برای وردپرس، تغییر اندازه پیکسل آنها است. خوشبختانه این ویژگی در هسته وردپرس تعبیه شده است.

به طور پیش فرض، وردپرس از چهار اندازه مختلف از یک تصویر استفاده می کند:

  • تصویر کوچک (150 x 150 پیکسل)
  • متوسط (تا 300 x 300 پیکسل)
  • بزرگ (تا 1024 x 1024 پیکسل)
  • اندازه کامل (اندازه اصلی تصویر)

همانطور که گفته شد، شما می توانید آنها را مطابق با ترجیحات خود تغییر دهید. در اینجا نحوه تغییر اندازه تصویر پیش فرض وردپرس از طریق کتابخانه رسانه آورده شده است:

  • داشبورد وردپرس را باز کنید و به تنظیمات -> رسانه بروید.
  • حداکثر عرض و ارتفاع دلخواه خود را برای هر اندازه وارد کنید.
  • روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

3. ارائه تصاویر از طریق CDN

شبکه تحویل محتوا (CDN) یک سیستم توزیع شده جهانی از سرورهای لبه است که تحویل سریع محتوای وب سایت، از جمله تصاویر، فیلم ها، CSS و جاوا اسکریپت را ارائه می دهد.

اگر وب سایت وردپرس شما از CDN استفاده می کند، کپی هایی از تصاویر شما را از سرور اصلی به سرورهای لبه در سراسر جهان توزیع می کند. سرورهای لبه ای که نزدیک ترین آنها به بازدیدکنندگان شماست، تصاویر را تحویل می دهند.

به عنوان مثال، اگر بازدیدکننده شما یک آدرس IP اندونزیایی داشته باشد، یک سرور لبه واقع در جنوب شرقی آسیا کپی هایی از محتوای شما را ارائه می دهد و زمان بارگذاری را افزایش می دهد.


نمونه هایی از ارائه دهندگان CDN محبوب وردپرس عبارتند از Cloudflare، KeyCDN و Sucuri.

پیشنهاد مطالعه: معرفی-10-افزونه-اینستاگرام-وردپرس

4. کتابخانه رسانه وردپرس خود را پاکسازی کنید

همانطور که سایت وردپرس شما رشد می کند، کتابخانه رسانه ای آن تعداد زیادی تصاویر آپلود شده را جمع آوری می کند. در حالی که بسیاری از این تصاویر آپلود شده در وب سایت شما نمایش داده می شوند، بسیاری از آنها ممکن است بلااستفاده بمانند. به عنوان مثال، تصاویر از پست های وبلاگ حذف شده در کتابخانه رسانه شما باقی می ماند.

داشتن بسیاری از تصاویر بدون استفاده در کتابخانه شما می تواند سرعت وب سایت شما را کند کند، فضای زیادی را در سرور میزبان وردپرس شما اشغال کند و مدیریت رسانه را دشوار کند. ایجاد و بازیابی نسخه های پشتیبان سایت بیشتر طول می کشد زیرا فایل های بیشتری در آنها گنجانده می شود.

قبل از تمیز کردن کتابخانه رسانه وردپرس خود، به شدت توصیه می شود ابتدا یک نسخه پشتیبان کامل از وب سایت وردپرس خود ایجاد کنید. به این ترتیب، اگر مشکلی در پاکسازی پیش آمد، می توانید وب سایت خود را به حالت عادی بازگردانید.

دو روش اصلی برای تمیز کردن کتابخانه رسانه وردپرس وجود دارد – 

به صورت دستی یا خودکار با افزونه وردپرس.

در اینجا نحوه انجام دستی با حذف دائمی تصاویر استفاده نشده آورده شده است:

  • داشبورد مدیریت وردپرس را باز کنید.
  • به Media -> Library بروید.
  • می توانید تصاویر استفاده نشده را به صورت تکی یا انبوه حذف کنید.
  • برای حذف یک تصویر به صورت جداگانه، روی آن کلیک کرده و Delete permanently را انتخاب کنید.
  • برای حذف انبوه تصاویر، روی انتخاب انبوه کلیک کنید، تصاویر استفاده نشده را انتخاب کنید و روی حذف دائمی کلیک کنید.

و در اینجا نحوه پاکسازی کتابخانه رسانه وردپرس خود با استفاده از افزونه Media Cleaner آورده شده است:

داشبورد مدیریت وردپرس را باز کنید.

  1. افزونه Media Cleaner را نصب و فعال کنید.
  2. به Media -> Cleaner بروید.
  3. روی Scan کلیک کنید. تصاویر استفاده نشده به صورت "به نظر می رسد استفاده نمی شود" در زیر ستون Issue ظاهر می شوند.
  4. تصاویری را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید و روی حذف (تعداد تصاویر انتخابی) ورودی ها کلیک کنید.

بهترین افزونه های وردپرس برای بهینه سازی تصاویر

یک افزونه بهینه سازی وردپرس تصاویر موجود و همچنین تصاویر جدید را بهینه می کند. به دو مورد از بهترین افزونه های بهینه سازی تصویر وردپرس که می توانید در وب سایت خود نصب کنید نگاهی بیندازید.

Image Optimization and Lazy Load by Optimole

آمار پلاگین:

دانلود: 80000+
امتیاز: 4.8/5
ویژگی های قابل توجه: CDN تصویر، کتابخانه رسانه ابری، بارگذاری تنبل تصویر
قیمت: freemium (طرح های پرمیوم از 21.18 دلار در ماه شروع می شود)
Optimole یک افزونه بهینه سازی است که تصاویر سایت شما را از طریق یک CDN جهانی (شبکه تحویل محتوا) بهینه می کند. Optimole همراه با یک راه حل مبتنی بر ابر، بار روی سرور شما را کاهش می دهد و زمان بارگذاری شما را سرعت می بخشد.

این افزونه با یک کلیک راه اندازی و ابزارهای خودکار ارائه می شود. به سادگی یک حساب کاربری ایجاد کنید و کلید API خود را برای فعال کردن آن وارد کنید. سپس ابزارها به طور خودکار در پس زمینه برای بهینه سازی تصاویر شما اجرا می شوند.
نسخه رایگان Optimole از 5000 بازدید ماهانه پشتیبانی می کند. برای بازدید بیشتر می توانید یکی از دو طرح برتر را خریداری کنید. طرح Optimole Starter برای 25000 بازدید 21.18 دلار در ماه هزینه دارد، در حالی که طرح تجاری Optimole از 100000 بازدید ماهانه با 43.08 دلار در ماه پشتیبانی می کند.
آمار پلاگین:

دانلود: 600000+
امتیاز: 4.4/5
ویژگی های قابل توجه: بهینه سازی خودکار، پشتیبان گیری از تصویر، ادغام آنلاین برنامه
قیمت: فریمیوم (طرح حق بیمه 9.99 دلار در ماه هزینه دارد)
Imagify سرعت وب سایت شما را با تغییر اندازه خودکار و فشرده سازی فرمت های مختلف تصویر افزایش می دهد. جدا از تصاویر ثابت، Imagify می تواند گرافیک های متحرک را نیز بهینه کند.

Imagify دارای سه تنظیمات فشرده سازی است - معمولی، تهاجمی و فوق العاده. نرمال به معنای فشرده سازی بدون تلفات است، در حالی که تهاجمی و فوق العاده انواع فشرده سازی با اتلاف هستند. در مقایسه با فشرده سازی بدون اتلاف، با اتلاف حجم فایل را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و این باعث کاهش کیفیت تصویر می شود.
طرح رایگان Imagify کاربران را به 20 مگابایت تصویر در ماه با حداکثر حجم آپلود 2 مگابایت در هر تصویر محدود می کند. در همین حال، نسخه پریمیوم داده های تصویر نامحدود را با قیمت 9.99 دلار در ماه ارائه می دهد.
نتیجه
انجام بهینه سازی تصاویر در وب سایت وردپرسی شما برای افزایش سرعت بارگذاری آن، افزایش تجربه کاربری، پیاده سازی سئوی بهتر و صرفه جویی در فضای ذخیره سازی در سرور میزبان شما بسیار مهم است.
در این مقاله چهار راه برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس را بررسی کرده ایم:
تصاویر وردپرس خود را فشرده کنید. از یک برنامه ویرایش تصویر یا یک ابزار آنلاین مانند TinyPNG برای کاهش سریع اندازه فایل های تصویری بدون افت کیفیت استفاده کنید.
تغییر اندازه فایل های تصویری تنظیمات پیش فرض تغییر اندازه تصویر را در وردپرس تغییر دهید.
ارائه تصاویر از طریق CDN. یک CDN وردپرس مانند Cloudflare دریافت کنید تا به سرعت تصاویر را از طریق سرورهای لبه توزیع شده جهانی تحویل دهید.
کتابخانه رسانه وردپرس خود را تمیز کنید. تصاویر استفاده نشده یا تکراری را در کتابخانه رسانه وردپرس خود به صورت دستی یا با استفاده از یک افزونه حذف کنید.
اگر به دنبال راهنمای کامل تری هستید، مقاله ما در مورد بهینه سازی تصویر برای عملکرد وب سایت را بررسی کنید.
امیدواریم این مقاله برای افزایش سرعت وب سایت وردپرس برای شما مفید بوده باشد. موفق باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد